Alla inlägg den 10 april 2007

Av Lantliv - 10 april 2007 18:05

Jag har fått äran av Dubbelörnen att bli inklistrad i lämmel... nej jag menar länktåget. Rolig idé där man sprider sina kompisar till andra kompisar och inspirerar att söka upp nya kompisar... Ni fattar.Svårt att välja. många är redan valda, men jag har valt dessa:Mossfolk: Lite djur, lite natur och mycket vardagsliv.Dagtätarum: Filosofi och livet på hög nivåArga mamman: Verkligt, ofta roligt och mycket näraKopiera detta:Klistra in texten i ett nytt blogginlägg. Precis innan den kopierade texten skriver du ett kort stycke där berättar om listan och länkar till den bloggaren som lade till dig på listan. Det här är viktigt eftersom det därmed inte skapas duplicerade inlägg. Eftersom någon också lade till dig på listan torde det inte var för mycket begärt att bjuda på en extra inlänk till den personen (obs länka till inlägget och inte till bloggen för det inläggslänkarna som registreras på bloggportalen)Ta listan under ”Mina 3 tillägg” från bloggen som lade till dig och lägg till dem under rubriken ”Originallistan”. Känn dig fri att ändra länktexten till din egen blogg för att få varierade nyckelord i dina kommande inlänkar.Lägg själv till max 3 st bloggar under ”Mina 3 tillägg”Kontakta dem som du har lagt till och be dem göra samma sakOrginallistan:Lantliv: bosatt på en av de vackraste platserna i Sverige som lär mig bl a om det ekologiska livetPersilja: en underbar fyrabarnsmamma med härlig galghumor (norrbottning!)Aglio e olio: helt otroligt vacker foto- o matblogg skriven av en svensk tjej bosatt i ToscanaUnder the boardwalk: en kreativ mamma som skriver om stort och småttDubbelörnen: Tankar och funderingar från Karl-JohansgårdenAmatankar: Vardagsbetraktelser på ett roligt sätt.Livet efter: Skriver om livet före och efter hennes ögonsjukdombeckfjall1: Föredetta missbrukare som skriver om sitt liv idagSussibussi: Fyrabarnsmor som skriver om sin vardagMillans Bak : Mycket gottMiss Sophie : En förvirrad HönaDolcevita : tjejsajtÄta bör man : godmatCutwalk: frisyrbloggFrisörguiden: frisyrerManligt: manliga sakerCarolangel: blogg om allt möjligtANNELIE: livet,familjen,humor,receptCARINA: skriver om utbildning, pyssel-allt möjligt.

Av Lantliv - 10 april 2007 15:39

Resultatet av omröstningen "Köper du ekologiska produkter?!"33% Gör alltid det i första hand - härligt att höra!50% Gör det om det inte är alltför dyrt - Väldigt bra!10% Gör det om allternativen är billigare eller har samma pris.6,7% Orkar inte bry sig och det är ju lite tråkigt.

Av Lantliv - 10 april 2007 15:18

Det känns som jag har varitgt tillfälligt ute från bloggandet! Påsken har passerat med storm, städning och sjukdom. Nyss återhämtade barn från vattkoppor fick feber och förkylning, så inga påskkärringar i år. Vi har städat det värsta i huset så det har varit riktigt prydligt över helgen. Värst var det att rengöra akvariet, varför har man akvarium? Finns det några djur som kan det där med att lorta ner så är det fiskar. Sen har vi legat och lyssnat på vinden i vårt sovrum, några km från Höga Kusten-bron med orkanbyar, och med 100 meter ner till vattnet, så har det sjungit bra i taket. Liksom sugit i så det känts som om hela huset har lättat. Men vi klarade oss bra, inga större problem annat än att det har blåst balplast runt hela byn. Påskpynt kallade vi det, men vi glömde måla plasten innan de blåste runt och hamnade i träden och överallt på marken. Tre träd på gården har också blåst ner, men inga skador. Förutom städning blev det matlagning för hela slanten då jag fick för mig att jag skulle göra lammfärspaj till lunch och köttgryta till middag i torsdags. Samt förbereda lammstekarna och lax till påskmiddag. Dock gick strömmen och allt fick vänta till dagen efter. Vilket innebar att jag fick laga mat som vi inte ens skulle äta eftersom vi låg efter en hel dag. Men nu har jag köttgryta i frysen och har inte lagat mat på två och en halvdag.Påsksöndag och gårdagen tillbringade vi ute lite då barnen kände sig bättre, med att plocka plast och städa ihop på gården efter stormen. Riktigt vårväder och tussilago i vägrenarna gårde det riktigt trevligt. Men nu jag känner mig riktigt risig och sonen sjuknade in igen idag och sover mest stackarn, har haft feber hela natten.Lite trist - liksom vädret just nu. Se bilden (från www.hogakustenbron.nu)Tur att det finns lite trevliga bloggar att surfa runt på och ett beställt växthus att längta efter...

Ovido - Quiz & Flashcards