Alla inlägg under maj 2007

Av Lantliv - 25 maj 2007 17:20

Ligger konstant och brottas med kirskålen i rabbaterna, fixar i växthuset (som BTW inte har fått några plattor). Har köpt en vinranka i allafall.  Många meter i hagarna har det också blivit och jag njuter. Det är sååå härligt att använda kroppen, efter ett års dvala. Väntar på en regnig dag så jag hinner blogga.


Men jag hinner kolla era bloggar emellanåt.


Är alldeles för dålig på att ta kort, men sonen gillar det - dock med varierade resultat. Och ibland med en alltför okritisk blick. Inte alltid jag vill se hur det ser ut på rikitgt. Här är en bild på lillasyster ur hans synvinkel.


 



Kram på er alla vänner, glad pinigst och stor morsdagskram alla fantastiska mammor!

Av Lantliv - 15 maj 2007 15:39

Just nu är det fullt upp så jag hinner inte blogga så mycket. Återkommer efter helgen med lite bilder och en uppdatering. Glad helg alla!

Av Lantliv - 7 maj 2007 17:55

Just nu går det undan. Mycket att göra på farmen. Vårbruket har satt igång. Sen är det allt som ska förberedas inför sommaren. Djuren ska ut och hagar ska gås igenom eller göras nya. Sånt kan även bebis och mamman vara med på. Skönt att få använda kroppen som varit i dvala i ett år.


I vår kommun får man ställa ut grovsopor på gården två gånger varje år som de kommer och hämtar. Man anmäler några veckor innan och sen har de två veckor som de far runt i området och hämtar upp gamla möbler, vitvaror, elverktyg och annat rat. Väldigt bra - snacka om Feng shui när man går runt och slänger allt man har samlat på lon, i förråd m.m Det har vi hållt på med de senaste dagarna. Ifjol hann vi inte riktigt med här för att vi koncentrerade oss på städningen i vårt gamla hus då. Så nu är det är en stor hög vid potatiskällaren. Skönt, skönt.



Ett nöje just nu är att rensa perennarabatterna. Har rensat ur lavendeln, tänk när den ser ut så här....

Det hinns inte riktigt med att sitta vid datorn dessa dagar, och när jag gör det skyndar jag mig runt på era sidor.

Av Lantliv - 3 maj 2007 20:01

Vad kom då denna dag med? Den blev till och med bättre än gårdagen, om man nu jämför. För dagen igår började faktiskt med ett jättegräl mellan mig och sambon pga av stress, men det innebar insikter för mig och att han fick tummen ur, så det blev bra till slut.


Idag var det babysim igen. Näst sista gången. Var där med sambo och sonen, allt var dömysigt och jag fick t.o.m frågan om man blir så där lugn när man fått tre barn!? Vem? Jag? Öh...


Åsså har jag fått börja rensa mina perennarabatter, mitt bästa vårpyssel! Jo'rå denna dagen också en toppendag. Jag säger inget mer och tackar livet.


 

Tål att upprepas! 


Av Lantliv - 2 maj 2007 21:37

Jag har världens mest underbara barn. De är just nu i någon period i livet där de bara finns och njuter. Femåringen har kommit till ro i sin spralliga kropp. Visst går både benen och munnen men det är mer harmoniskt, inte bråk varje sekund. Han älskar sin storasyster och de leker faktiskt med varandra inte mot. Storasyster, åtta år snart, fnular runt i sin lilla värld och verkar rätt säker på sin storhet. Bebis 4 månader börjar kunna gripa och vända sig och har fått rätt så ordning på sovtider. Livet leker idag, njuter i full drag ända till imorgon. Då är det en ny dag - får se vad den kommer med.


Ovido - Quiz & Flashcards