Direktlänk till inlägg 26 september 2007

Härliga höst

Av Lantliv - 26 september 2007 17:45

Nu är det höst på riktigt här. Det har varit så fina dagar och idag har det varit sommarvärme. Härligt, härligt. I lördags så tröskades sista kornet och regnbågen dök upp. Trodde inte den skulle komma med på bild men det gjorde den.



Sen på söndagen var vi på en liten båttur - kanske den sista. Vattnet var spegelblankt och vi rodde ut till vår lilla ö ca 50 meter från båtbryggan. I en solglänta växer en massa enar som alltid får mycket bär. Det är vardagslyx och lite höstmys att plocka dem.


Vår bil där vid sjöboden till vänster. Lite ovanligt att det är så här spegelblankt, det är ju ändå en havsvik. Någon liten krusning brukar det vara.


Inspirerad av Dubbelörnen fotade jag lite höstfärger idag. Eftersom jag såg på hennes bilder att hösten kommit längre här så tänkte jag att jag måste knäppa lite kort på det. Om ni tittar på bilden från i lördags så ser ni att det hänt lite grejer på ett par dagar. Den stora röda ladugården syns på den bilden också.



Om man kikar ner över hagarna så lyser asparna neonoragne (tyvärr syns det inte så bra på bilden som i verkligheten) - läckert med tanke på att de vissa år bara blir bruna och dör.



Jag tror inte jag har visat vår mycket speciella katt Leif tidigare - en sjuårig Birma (på en bondgård? Ja det är en lång historia). Han är en saga för god för att vara sann : )



Jo sen ser ni även nästa års trädgårdsprojekt - dammen! Ja jag vet, men nästa år då ska den få en uppryckning. Det och köksträdgård är på prioritetslistan då.



 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

26 september 2007 22:01

Mållös... rysningar... Du vet att du har din allra största beundrare i mig...

Vilka bilder, vilka vyer... gåshud... Kan man vara annat än lycklig där??!!!

Men jag blir galen när jag inte kan klicka upp bilderna!!! Så kan man ju göra hos mig men inte här... Jag VILL se alla detaljer!!

Kramar o ödmjukast tack för njutningen

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Dubbelörnen

27 september 2007 08:50

Jaha nu är jag här igen, bara för att njuta av havsviken... o "mina" bilder *ler*

Kramar

 
Mossfolk

Mossfolk

28 september 2007 13:48

Ni ser ut att bo så jättefint! Den där havsviken hade jag nog knappt kunnat slita mig från :)

http://mossfolk.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

5 oktober 2007 18:17

Åh, hjälp vad vackert! Hisnande! Och regnbågen...

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lantliv - 31 mars 2008 14:28

Jag hittade en uppmaning hos Clara som jag skulle vilja dela med mig av! Ta 20 minuter till denna - SNÄLLA   The story of stuff           ...

Av Lantliv - 22 mars 2008 14:54

Mina påskägg  

Av Lantliv - 23 oktober 2007 13:23

I söndags var jag och sonen kreativa. Mästerverket ser ni på min andra blogg. Lycka och Liv....

Av Lantliv - 7 oktober 2007 18:45

I måndags så anlände vårt nytillskott på djurfronten. Det är ju några stycken nu! Jag är egentligen ingen hundvän. Har varit uppvuxen med hundar i alla former och alltid varit runt hundar - så bagarens barn... Men det är ju inte så att jag avskyr dem...

Av Lantliv - 1 oktober 2007 10:50

I går var jag på meditationskurs - och led. Det gjorde ont överallt och jag upplevde aggression. Låter inte så kul va? Men idag känns det att något har hänt att ett lager har släppt. Hur - vad, det vet jag inte. Han som hade kursen har en liten dikt ...

Ovido - Quiz & Flashcards