Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Välkommen Nea

Av Lantliv - 7 oktober 2007 18:45

I måndags så anlände vårt nytillskott på djurfronten. Det är ju några stycken nu! Jag är egentligen ingen hundvän. Har varit uppvuxen med hundar i alla former och alltid varit runt hundar - så bagarens barn... Men det är ju inte så att jag avskyr dem, bara att det är rätt långt innan mitt hundhjärta bankar.


Men nu så. Vi har varit hundfria ett drygt år nu och det har varit skönt för mig, men jag vet ju vilken hjälp en RIKTIG arbetshund är på en gård och eftersom vår dotter verkligen vill ha en hund så har jag bestämt att vi ska ha en arbetshund nu, när vi hittar någon som passar. Och det har vi gjort.


I måndags anlände hon från Göteborgstrakten. En korthårig Bordercollie som är nöt (ko) vallare i generna. Tre och en halvmånad gammal och väldigt, väldigt trevlig. Hon acklimatiserade sig fort. Lyssnar när man säger Nej och hoppar inte om man inte tillåter. Börjar bra med andra ord. De senaste dagarna har hon blivit så varm i kläderna så att hon har börjat protestera mot att komma när man har kopplet i handen och när hon vet att hon ska gå ock lägga sig i sin "bur". Bordercollie är en väldigt lättlärd ras, men det innebär också att de är väldigt smarta hundar som samtidigt inte är så lätta att "lura" med godis m.m när de kommit på vad man egentligen vill. Men det är också lite av charmen.


Nea blev hon döpt till efter lappdragning som anordnades av dotterns kompisar. Kul att se vilka namnförslag de har i sina huvuden, allt från Stina till Natanja.


 
 
Esters mamma

Esters mamma

7 oktober 2007 20:37

Vilken snygging!

http://estersmamma.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 oktober 2007 21:14

Vilken underbar hund!!! Jag som har ett hundhjärta blir varm av att se Nea :)

Jag gillar hundar med egen vilja o huvet på skaft *skrattar*

kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
stina

stina

7 oktober 2007 22:34

Vilken fin hund. Ser så snäll ut. Kram

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Esters mamma

Esters mamma

11 oktober 2007 17:02

Jag tycker du ska gå på er retreat om det finns nån nära. Min blev inställd och det hade varit perfekt i tid, en lördag mellan 9.30-17.00 Blev erbjuden att åka bort över en helg men det är ju svårare med småbarn. just nu är jag bara besviken...
Kram

http://estersmamma.blogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

18 oktober 2007 21:58

Jag har sett Dubbelörnens växthus, nästa gång kommer jag till dig för växthusinspektioner.
Hoppas att du och din familj har det bra.
Kram

http://estersmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lantliv - 31 mars 2008 14:28

Jag hittade en uppmaning hos Clara som jag skulle vilja dela med mig av! Ta 20 minuter till denna - SNÄLLA   The story of stuff           ...

Av Lantliv - 22 mars 2008 14:54

Mina påskägg  

Av Lantliv - 23 oktober 2007 13:23

I söndags var jag och sonen kreativa. Mästerverket ser ni på min andra blogg. Lycka och Liv....

Av Lantliv - 1 oktober 2007 10:50

I går var jag på meditationskurs - och led. Det gjorde ont överallt och jag upplevde aggression. Låter inte så kul va? Men idag känns det att något har hänt att ett lager har släppt. Hur - vad, det vet jag inte. Han som hade kursen har en liten dikt ...

Av Lantliv - 28 september 2007 13:40

Ibland hinner jag även lägga in en tanke på min andra blogg Lycka och Liv...

Ovido - Quiz & Flashcards