Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Växthusföljetongen fortsätter...

Av Lantliv - 29 april 2007 18:29

Ja så äääääntligen är rutorna på plats. Precis som dubbelörnen sa, så var det mäckigt med listerna på rutorna. Men nu har vi fått dit rutorna, men det krävdes minst två personer på plats hela tiden. Vi fick lite hjälp idag av min sambos syskon som tur var.

Brädan håller tryck på en av sidorutorna som bara ska sitta fast med silicon, det blåser rätt bra idag med. (OBS! Det brukar inte blåsa så här mycket som det gjort de senaste veckorna!)


Det är nåt strul med dörren som måste fixas, sen måste vi fylla på sand runt växthuset och plana ut framför. Jorden och ramen inuti är inte klar än samt att jag ska ha lite plattor innuti också, som inte är hämtade ens.


Men det luktar växthus redan när man går in, ljuvligt. Snart, snart kan man börja påta. Tjohoo!

 
 
Arga Mamman

Arga Mamman

29 april 2007 22:38

Du din lyckans ost! Nu närmar det sig... Kan känna doften av de solvarma tomaterna ända hit... :)

Kram

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

29 april 2007 23:13

Nu är mannen så noggrann så självklart räckte inte silikonet till. MÅste köpa mer i morgon o de sista rutorna ska limmas... Konstruktionen är detsamma på Willab o denna. Men fastsättningen av rutonra är enl mannen betydligt bättre o säkrare med denna, fastän den är en aning(!) krångligare... Så enligt honom så föredrar han denna för den är stabilare o säkrare... Rutorna är på plats, men vi har ju två dörrar o den andra var ju självklart lite skev, så den kräver nog lite mer jobb innan den är på plats. Har också suttit inne i växthuset, känt värmen, blundat o drömt...
Bilder kommer imorgon!

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Fialotta

Fialotta

30 april 2007 11:06

Tittar in och önskar dig med familj, en trevlig valborgsmässoafton!

http://www.fialotta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liten

30 april 2007 16:19

Men va fint det blev! :) Måste vara härligt om man älskar att odla och sånt. Själv är jag ju inte alls mycket för det dära...tyvärr.

 
Ingen bild

Persilja

30 april 2007 23:02

Vad fint det blir!!!
Snart klart!!!
Vem vinner! Haha!

 
Esters mamma

Esters mamma

1 maj 2007 23:58

Viket fint växthus det blev :-) snart kan du sätta ut alla plantor som du har inomhus.
Åhh vad jag är avis på alla som har växthus.

Jag har nåt litet till dig på min sida.

Kram Estersmamma

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

2 maj 2007 07:24

Läste hos dubbeldajmen att du tjuvstartat med odlandet! Det är ju lite skillnad - hos dig behövs växthuset lite mer än hos dem. Man ser ju på grönskan vilken temp.skillnad det är.
MEN i Lule är det inte ens ljusgrönt utan gult och i Kiruna är det vitt och brunt (leragegga). Så de som verkligen behöver växthus är kiruneserna!!!
Fint blev det iallafall!!!
(PS Jag tror du vann! haha! )

 
Clara

Clara

2 maj 2007 09:20

Vilken lycka...snart klart! Månntro det ska prunka med växtlighet där inne sedan :)
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

2 maj 2007 20:40

Grattis och Good Luck i det fortsatta arbetet med fröer och plantor!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ellasmamma

Ellasmamma

2 maj 2007 20:52

Växthus är verkligen en underbar uppfinning, det känns som att komma uomlands när man kliver in i värmen och fukten från ett blåsigt och kallt Norrbotten. Lycka till!

http://ellasmamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Lantliv

2 maj 2007 21:33

Tack för alla kommentarer. Jag njuter verkligen av mitt växthus fastän det itne är riktigt klart. Bara lukten är nog för mig, men mannen har lovat att spika ramen på insidan så vi kan lägga grus och plattor senare, denna vecka.

hej Ellasmamma - kul att du hittat hit, springer in till dig och kollar.

 
dreamhouse

dreamhouse

3 maj 2007 20:37

vilken superfin blogg du har! ser helt fantastiskt ut där ni bor! åh vill oxå, alla djur, natur.. lugnet..

http://www.dreamhousecammy.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lantliv - 31 mars 2008 14:28

Jag hittade en uppmaning hos Clara som jag skulle vilja dela med mig av! Ta 20 minuter till denna - SNÄLLA   The story of stuff           ...

Av Lantliv - 22 mars 2008 14:54

Mina påskägg  

Av Lantliv - 23 oktober 2007 13:23

I söndags var jag och sonen kreativa. Mästerverket ser ni på min andra blogg. Lycka och Liv....

Av Lantliv - 7 oktober 2007 18:45

I måndags så anlände vårt nytillskott på djurfronten. Det är ju några stycken nu! Jag är egentligen ingen hundvän. Har varit uppvuxen med hundar i alla former och alltid varit runt hundar - så bagarens barn... Men det är ju inte så att jag avskyr dem...

Av Lantliv - 1 oktober 2007 10:50

I går var jag på meditationskurs - och led. Det gjorde ont överallt och jag upplevde aggression. Låter inte så kul va? Men idag känns det att något har hänt att ett lager har släppt. Hur - vad, det vet jag inte. Han som hade kursen har en liten dikt ...

Ovido - Quiz & Flashcards