Direktlänk till inlägg 1 mars 2007

Tränar lycka del 3

Av Lantliv - 1 mars 2007 20:51

Har varit motsträvig mot dagens träning. Börjar med att belöna mig själv för att jag gjort bra saker idag. Belönar genom att Blogga som ni ser. Idag har jag:Varit med min son (4,5 år) som har dagis 15 timmar eftersom jag är mammaledig, lite mer än för lite. Och trots att Bebis inte sovit bra idag och blivit buren mycket så har vi lyssnat på musik och lekt sjörövare. Lagat matTagit åt mig av vänliga kommentarer och TROTT på demNu börjar vi med dagens träning - puh!3. Granska dina berättelserDen tredje orsaken till att vi är olyckliga är de skrämmande berättelser (?!) om livet och världen vi berättar för oss själva.Suck. Jo nog är det så nog, berättelser om att jag inte räcker till, inte förtjänar, inte duger, inte är bra nog, för tjock. OCH att alla andra är perfekta, det är bara jag som inte har full koll. Men så är det ju inte. Och det är nog tvärtom också. Bilden man ger av sig själv till andra. Fast jag försöker vara ärlig och t.ex inte superstäda sekunderna innan någon ska hälsa på bara för att det ska se ut som om vi har fint jämnt. Även när det gäller barnen - att till exempel erkänna för mig själv och min dotter att det faktiskt är jag som fryser när hon inte har klätt på sig ordentligt, hon fryser ju inte och hon kommer inte att dö av förkylning. Det är jag som mår dåligt om hon inte har kammat håret innan hon åker till skolan, inte hon. Dessutom är det ju bra om hon inte är utseeendefixerad i första klass.Hinner inte skriva mer Bebis gråter...

 
 
Persilja

Persilja

1 mars 2007 22:20

Det är nästan kusligt hur likt mig du tänker! Vi lever ganska "olika" liv, men tänker så lika. Här och nu iallafall!
Roligt!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mammaledig på landet

1 mars 2007 22:36

Ja jag känner igen mig så i det du skriver, kusligt var ordet, men jättekul, hittar inte så många bloggar som pratar om livet också. Jättemånga fina med inredningstips dock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lantliv - 31 mars 2008 14:28

Jag hittade en uppmaning hos Clara som jag skulle vilja dela med mig av! Ta 20 minuter till denna - SNÄLLA   The story of stuff           ...

Av Lantliv - 22 mars 2008 14:54

Mina påskägg  

Av Lantliv - 23 oktober 2007 13:23

I söndags var jag och sonen kreativa. Mästerverket ser ni på min andra blogg. Lycka och Liv....

Av Lantliv - 7 oktober 2007 18:45

I måndags så anlände vårt nytillskott på djurfronten. Det är ju några stycken nu! Jag är egentligen ingen hundvän. Har varit uppvuxen med hundar i alla former och alltid varit runt hundar - så bagarens barn... Men det är ju inte så att jag avskyr dem...

Av Lantliv - 1 oktober 2007 10:50

I går var jag på meditationskurs - och led. Det gjorde ont överallt och jag upplevde aggression. Låter inte så kul va? Men idag känns det att något har hänt att ett lager har släppt. Hur - vad, det vet jag inte. Han som hade kursen har en liten dikt ...

Ovido - Quiz & Flashcards